nawaitu

Tuesday, January 24, 2012

saya ada niat yang masih belum kesampaian...
i) kampung saya perlukan kursus pengurusan jenazah

dalam fikiran saya hanya ada seorang ustazah yang ada sy panggil utk dtg mngajar kat ofis saya satu masa dulu...

insya alllah akan saya usahakan..
idea ini ada kerana saya juga perlukan ilmu ini...

dek kerana kekurangan ilmu ini..kita tidak mahu jenazah sedara mara kita atau kita sendiri diperlakukan sesuka hati...

smlm ada liputan CNY ...siri bebahasa cina itu membawa kita ke rumah OKU...sgt sedih sehingga mengalirkan air mata kerana mereka dilahirkan kurang upaya utk menjalan kan kehidupan seperti kita,...sedikit sebanyak sy sgt memanjatkan kesyukuran kerana dilahirkan serba sempurna dan sgt takut untuk menghadapi ketidaksempurnaan...(masih ingat lagi dmana saya mngalirkan air mata hiba kerana ada teguran mengatakan kaki anak kesayangan saya jalannya tidak normal, sy sgt risau sehingga membawanya ke pakar tulang..dan lega apabila pakar mengesahkan tiada masalah...utk ibu2 muda seperti saya , anak2 yang baru belajar berjalan sememangnya nampak bjalan agak kengkang, tetapi akan lurus kakinya bermula umurnya 2tahun ini terjadi  kerana posisi kaki didalam perut yang sempit.) google adalah jawapan yan ...dan saya terfikir betapa saya takut mnghadapi ketidaksempurnaan itu sedangkan kita tahu itu semua milikNya..Dia yang berkuasa menjadikan semuaNya..ok..dah keluar topik pulak ni...merapu pulak ...

ayra new word...mami mam (mami demam )...mami sut.( mami nk pakai kasut)...tu empat lapan..(2,3,5,6 dan 7 hilang)..hehe...
mami syu.(mami nak susu)...,mami nk nenen(yah great can combine 3word).....dan kuat merajuk juga....

selalu bgaduh time berus gigi...dia nk wat sndr tp mami tak puas hati....sbb main2 je..bukan berus btul2...mami akit..sapa buat?...cepat2 jwab..babah...sedangkan babahnye xde kat rumah pun....

0 comments: