hariiniharirabu

Tuesday, January 31, 2012

smlm masuk OFIS DAH LAMBAT ..pastu balik ccpat...mrr s dah balik.cpt2 mtk permission bos.mr s then call mami ajak balik cepat...jom tgk org sakit..sapa sakit? mak kpda pngasuh ayra (atuk ayra pnya mak) suffer for kidney problem..kna buat dialisis smp separuh badan dah lumpuh...sgt kesian tgk nenek tu...sekarang terlantar dihspital alor star kerana tmpat dialisis diatas leher dijangkiti kuman dan nenek demam...ms tg keadaanya teringat keadaan tok saya yang lagi tua dari nenek itu..tok yg masih dipanjangkan umurnya mnghabiskan saki baki hidup dgn terlantar lesu di atas tilam dirumah makcik...kesian tok yang kadangkala teasa diabaikan anak2 yg masing2 sudah tua...mak saya dah 63tahun ada dua kakaknya (makngah 70tahun dan makcik 65 tahun mungkin) kadangkala sgt penat untuk menjaga ibu mereka itu..dalam hati ini sgt sedih melihat keadaan tok sebegitu...kawan sy smnasa kecil...masih ingat masa tok sihat...kutip kopi kat sekeliling kmpung....tapi saya tak mampu jugak utk jaga tok ...kerna sy juga punya tgjawab utk diselesaikan sejharian...punya anak kecil utk dijaga stelah pulang dari kerja,,..Ahhh...alasan semuanya...saya pulang kerumah ibu saya kekadang tidak singgah utk menjenguk nya pun...tok yg kadangkala tak sedar mngalir air mata dgn keadaan dirinya....katanya org sebayanya semua dah pergi...dia je yg tuhan uji sebegini...alhamdulillah dikurniakan anak2 perempuan yang kuat imannya dan sabarnya,..boleh bergilir mnjaganya saban malam..apa sy mohon kepadamu tuhan kurniakan Kesihatan yang amat baik buat mak,makcik makngah utk terus mengumpul pahala menjaga ibu mereka selagi hayat dikandung badan,..
hah...sy sayang sgt anak saya...saya terfikir mak saya syg saya sgt seperti saya menyanyangi anak saya...tapi mampukah saya syg mak saya melebihi anak saya...saya akan cuba semampu mungkin...insya allah...naluri ibu sgt kuat...sy belum call dia smlm  slpas terlena pulang dr tokai alor setar  melawat nenek ayra...bgn pagi tadi sy lihat ada miscall dr mak..terus sy call dia..jika cerita pasal mak saya mahu mngalir air mata saya...kerana dia insan yg sgt istimewa di mata dan hati saya,.cerita2 beliau sentiasa bermain dihati saya...pengalaman beliau diterapkan dalam hidup saya dan adik beradik saya,....apapun cerita beliau dan kenangan bersama beliau akan tersemat kukuh dihati saya...ah air  mata ini mahu mngalir..kepada yg terbaca luahan ini tolong sayangi ibu anda..jngan sesekali membuatkan hati ibu anda terasa diabaikan.....insya allah mak akan saya didik anak saya sepertimana mak mendidik kami semua...sy tercari2 gmbar ibu saya..kejap ye;

itu dia gmbar mak saya ...gmbar lama masa pg umrah..kanan tu pakngah lid abg pak saya...

0 comments: