pasti kembali

Saturday, March 15, 2014

Assalamualaikum wbt .Segala puji bagi Allah yang memelihara dan mengatur semesta alam....
Banyak perkara berlaku..kadang-kadang diluar jangkaan dan fikiran manusia biasa..sekarang Malaysia menjadi tumpuan dunia berikutan kehilangan sebuah kapal terbang mas yang masih belum dijumpai ..tetapi ada sedikit progress mami rasa..it still missing.harapan tertinggi dan doa dipanjatkan supaya dijumpai dengan selamat...dan sekiranya betul apa yang dispekulasi kita berdoa juga agar malaysia selamat dari diancam kuasa-kiuasa besar dunia dan yang merancang dan melaksana di balas dengan setimpal baik dari Allah di akhirat mahupun dunia..em..semalam kami sekeluarga berada di Baling.alhamdulillah hujan petang semalam..lega sangat..rata-rata kawan2 kat fb pun post hujan kat negeri masing-masing,Kan Allah dengar doa kita tu..



Sang puteri-banyak karenah...banyak juga yang dia dah boleh buat sendiri..banyak main emosi dengan dia...banyak sayang jugak....



Sang putera- my handsome...my dumbell...banyak mami ilang fokus bila tengok dia...sampai lupa dia dah 6bulan 15hari today...nak kna bwk p cucuk ....

Finally its us..


Lama sangat tak tengok blog ni..nak update apa pun tak sure..
Firstly pasal pertukaran...bahagian dasar sumber manusia dah cal mami last 2month survey pasal tempat bertugas berikutan dah 3tahun lebih berada di Kedah.depa rancang nak antar ke design..mami minta pertimbangkan sebab babah kerja penang dan anak-anak yang masih kecil..alhamdulillah dipertimbangkan la kot..sebab mami dapat pink form ke PKK p.pinang.okla ..tapi nak kena lintas jambatan plak tu...em..fikir then fikir the best thing, pindah ke kuarters ofis babah dan mami berulang dari situ..
ok kot kan...harap2 semuanya akan ok...ala sedih jugak...baru lagi mami nk mndalami ilmu dgn role sbg jj..interesting, challenge, risky but fun...cant imagine nak kerja rempat baru macamna...apapapun harap2 akan terus bersemangat ditempat baru..jadikan kerja seperti game.. tiada game over...cuba naik level dengan seronok...actually tak naik pangkat pun..

Anak-anak pulak...macam tak berapa terurus bila masing-masing penat dikala pulang dari kerja,...maafkan mami kakak , adik...mami akan cuba jadi yang terbaik...babah pun sama...sama-sama kita jaga emosi dan fokus buat keluarga kita..amatlah membazir masa mereka jika tidak diisi dengan makanan rohani yang betul...bukan senang kan nak didik diri sendiri jadi terbaik nak terap dalam jiwa anak-anak..kami masih belajar dan kadangkala terjatuh dan kena bangun semula untuk melangkah...jika tidak mahu menjadi ketam..yang mengajar anak berjalan betul sedangkan dirinya juga tidak berjaya berjalan betul,.harap-harap kita akan terus memperbaiki diri walaupun dikekang dengan masa yang suntuk dan badan yang penat..
amin...abih dah kot ustazah


lastly nak update jugak pasal my weight management...alhamdulillah dah masuk level bmi normal with height 160 and 59kg..kalo nak loose sampai 55baru cantik kot...tapi bila perasan kurus ckit  ni mulala nak pakai balik baju lama2...haisy..okla diet with high protein n low carb boleh dipraktis oleh sesapa yang nak turunkan berat badan.built your confident ...senang nak berurusan dan rasa sihat..


siapa baby mok mok diatas...hehe nak upload jugak...ni adik ayra yang baru baby nur qiesya humaira.anak acik ayra...adik mami acik midah ..doakan  dia membesar dengan sihat...insya allah...omey sangat...geram...
ok, last me n my kids

princess berat naik banyak..risau jugak mami tgk badan dia...kna control ni kakak last weight 18.9kg...
prince :,maintain kot...nnt g checkup kite timbang ye dik...tapi lengus jugakla dukung dia,,.